Kam vedou všechny cesty?

Jen co jsme se zapracovali, zorientovali, vstřebali kulturní šoky a překonali všechny nesnáze, musíme přemýšlet, kam se vydáme až nám skončí pracovní smlouva. Na Sicílii zůstat rozhodně nemůžeme.

Ostrov trhá rekordy v nezaměstnanost. Kdo nemá dobré známé, tak o slušné  zaměstnání nezavadí. Práce se dohazuje v prvé řadě rodině a kamarádům, potom rodilým Italům, dále jsou na řadě bílí cizinci, mezi které patříme my a nakonec ti s jinou barvou pleti. Inzerátů nabízející práci je tu jako šafránu. Je to až k neuvěření, že nám česká agentura našla práci zrovna tady.

Náš pobyt na Sicílii se neodvratně chýlí ke konci. Jsme podle aktuálního psychického rozpoložení více či méně nervózní z toho, co vše nás v brzkém budoucnu čeká. Probíráme strategii hledání práce, kde bydlet, která místa ještě po cestě navštívit, jestli budeme muset dokoupit nějaké vybavení a bez čeho se můžeme pro začátek obejít. Pro základní přežití máme naštěstí všechno s sebou. Aby to nevypadalo, že to všechno bereme s naprostým klidem tak jeden z nás je malinko vystresovaný kde najít práci a druhý z toho, jak si pronajmout byt. Nejsme ještě tak ostřílení mazáci, v tomhle roce se budeme stěhovat teprve po třetí. Každou noc trávíme už tradičně na internetu. Na jednom počítači se pročítají stránky realitních kanceláří a na druhém Lavoro.it  = práce.it.

Nad rozloženou mapou jsme několik dnů přemýšleli, kam budou směřovat naše kroky. Jaká lokalita by se nám nejvíce zamlouvala. Brali jsme v úvahu procenta nezaměstnanosti, podnebí i seismickou aktivitu. Zda jet na sever do podhůří Dolomit a užívat si půl roku zimních radovánek nebo zůstat co nejvíce na jihu a mít jaro od října do února.

Vzhledem k tomu, že naše auta mají obuty letní pneumatiky a díky absenci zimního oblečení, jsme zvolili, pevně v to věříme, zlatý kompromis. Našli jsme místo, které je v subtropickém pásmu, takže nás nečekají až tak velké teplotní šoky. K moři je to jako by kamenem dohodil a víkendové váleníčko na písku není problém. Nechybí výborné spojení se světem všemi dopravními prostředky. Město, které je obklopeno přírodními rezervacemi, kde můžeme splynout s přírodou. Hory na lyžovačku jsou také nedaleko. O historii, kráse a velkoleposti není třeba se zmiňovat. V neposlední řadě také dostatek pracovních příležitostí. Žijeme v naději, že se najdou 2 místečka, kde nás budou chtít zaměstnat. Není tajemstvím, že všechny cesty a také ta naše povedou právě do Říma.

Náhradní plán samozřejmě máme. Pokud to v Římě z nějakého důvodů nevyjde, tak ještě můžeme přezout kola, koupit sněhové řetězy a s termoskou vřelého čaje jet směr Bolzano. Budeme sice muset oprášit naše znalosti němčiny, ale snad i angličtina s italštinou by mohly stačit. Jestli to všechno vyjde jak si přejeme, ukáže čas.

Autor: Veronika Trněná | čtvrtek 19.7.2018 8:49 | karma článku: 13,68 | přečteno: 466x

S hlavou proti zdi

Už tomu bude týden co bloumáme Římem a snažíme se tohle město nějak uchopit. Oficiálně pobýváme na adrese Via Tolfa 26, ale ve skutečnosti byvakujeme na přilehlém parkovišti. Úkolem číslo jedna je najít si legální práci.

26.8.2018 v 20:50 | Karma: 18,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Cestování

Na Řím!

Čas na Sicílii vypršel! Se slzou v oku jsme se s tímto magickým ostrovem rozloučili a namířili si to do Říma, kde jsme plánovali se usadit. O tom, že nám hlavní italské město ukáže svoji temnou tvář, jsme neměli nejmenší tušení.

31.7.2018 v 17:31 | Karma: 22,50 | Přečteno: 808x | Diskuse| Cestování

Bereme se!

Italové milují oslavy všeho druhu. Křtiny, narozeninové párty a samozřejmě i svatby. Už vám někdo vyprávěl o pravé italské veselce? Ta opravdu NEJ NEJ NEJ je zaručeně SICILSKÁ.

4.7.2018 v 8:21 | Karma: 17,76 | Přečteno: 815x | Diskuse| Cestování

Nedobytná pevnost

V ruce držíme šeky s naší první výplatou. Skáčeme radostí i přes to, že nám těch pár vydělaných euro stovek vystačí akorát tak na benzín. Musíme si je nejprve nechat proplatit v bance, ale NE v NORMÁLNÍ bance! V SICILSKÉ

29.6.2018 v 19:14 | Karma: 25,63 | Přečteno: 1526x | Diskuse| Cestování

Lov beze zbraní

Listujete časopisy nebo sjíždíte internet a zatoužíte zažít tu kouzelnou atmosféru míst z fotografií. Po roce plánování a šetření jste konečně TAM, ale zklamaní! Nezoufejte, to tajemné kouzlo se nevypařilo! Stačí ho jen polapit.

25.6.2018 v 17:58 | Karma: 14,07 | Přečteno: 544x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech

2. května 2024  9:16

Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...

Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

Posledních třináct let jsem na cestách. Chvíli mým domovem bylo Rakousko, později deštivá Anglie, kterou vystřídala rozpálená Sicílie. Itálie mi učarovala natolik, že jsme tam žila s mým mužem téměř 8 let.

Minulý rok jsme si pořídili vysněný domek na čtyřech kolech. Místo našeho pobytu je velice proměnlivé, záleží kde zrovna zaparkujeme. Někdy máme výhled na hory a jindy zase máme soukromou pláž. Momentálně je našim domovem Gruzie.